27 oktober 2009

Tråkigaste bloggen

Det känns som bloggen behöver piffas upp
Eller hettas upp,slickas upp, kickas upp!
Eller vad fan som helst, som den är nu är den såååå tråkig!
Vad ska jag göra?
Vad vill ni läsa om, vad vill ni se, vad vill ni INTE se?

Var dig själv-kvacket kan ni bespara mig. Ge mig konstruktiva grejer att ta på!!!
Och säg inte att jag måste sitta fem timmar på andra bloggar och kommentera, det har jag inte tid med!
Varför är den här bloggen så trååååkig, säg mig! (mitt tråkiga liv månne?)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt nog så är det nog så att iallafall jag tröttnar på en blogg där jag inte interagerar med den som skriver; man vill ju ha nå'n form av relation & då kan man ju inte bara ge & ge utan att få feedback (som jag gör nu t ex)...

Annars kan jag bara säga att "ansträng dig inte så mycket", då känns det bara konstruerat...

Anne sa...

Ninnibeth; det är helt sant det där men glöms bort mitt i allt annat.
Det är alltid lättare, både som skribent och läsare att göra nåt aktivt när det till exempel ställs en fråga.
Det känns påtvingat att svara på kommentarer bara för att. Om det inte finns mer att tillägga.

Jag tycker hela den här bloggsvängen är motsägelsefull och märklig....
Det lär jag återkomma till om och om igen.

Anonym sa...

Jag tycker du skriver med en underbar humor och du får mig att skratta högt många ggr när jag läser din blogg, men ganska ofta blir det mycket negativa vibbar.
En kanske lite gladare Anne med mer positiva inslag lockar fler läsare.
Och sedan instämmer jag med ninnibeth, man vill gärna få något livstecken tillbaka.
/Mia

M-L sa...

Inte alls tråkigaste bloggen, tvärtom tycker jag. Inte en blogg som alla andra mainstreambloggers..

Anonym sa...

Din blogg är både rolig och ledsamt(din hund) vardagsliv helt enkelt.
Du skriver som man tänker själv och det tycker jag är kul.
Kram och ha en trevlig dag.
nettan i sumpan

Anonym sa...

Sådana här inlägg gör du bra Anne!
Tips på filmer du sett el. tex böcker du läst.
Och jag bara älskar att läsa dina inlägg när du varit iväg och testat olika saker som botox, besök hos frisören, sumobrottning, loppis m.m. Kul att också läsa om är din tid med barnen och konversationen som du gestaltar er emellan.
Sedan ibland så kommer inlägg där du skriver om vardagstankar som ploppar upp, när du undrar hur andra gör eller beter sig i frågan. De inläggen brukar också allt som oftast vara väldigt roliga.
Du säger att det känns påtvingat att svara på kommentarer bara för att....mmm...så kan det kanske kännas. Fast jag tror ivarjefall att du vinner på det i långa loppet. I varjefall om du vill ha en större läsarkrets i din blogg.
/Mia

Anonym sa...

Din blogg är inte alls tråkig!
Det är ju just dina vardagsinlägg som jag känner igen mig i och skrattar åt. Du är skitsnygg i håret! Ulrica

Anne sa...

Mia: De negativa "vibbarna" hör till min person, tyvärr. Jag har svårt att försöka vara positiv och glad. Jag är det när jag är det helt enkelt.
Jag har också väldigt låg självkänsla och dåligt självförtroende, vilket jag tror är en stor bidragande orsak till det negativa. (föutom att jag hatar dålig service på företag och myndigheter sjukt mycket och kan skriva fula saker..)

Jag förundras över bloggar som nästan genomgående är positiva, som inte ger någon "skuggsida" alls. Som bara ser till det "positiva och roliga". Jag har svårt att tro att det är på riktigt (negativ som jag är, haha)

Anne sa...

och så en sak till, till alla:
Är det viktigt att alltid få skratta?

Varför vill ingen ha det mörka och ledsna? Det läskiga...Så fort jag skriver om döden, sjukdomar, dåligt självförtroende mm verkar inte en människa orka med!
Eller?

Maria sa...

Jag tycker inte alls att den är tråkig,det är ju vardagslivet som jag vill läsa om och känna igen mig i.
Däremot har jag jättesvårt att kommentera eftersom mellanslagen inte "hänger med" när jag skriver i kommentatorsfältet, oerhört irriterande :-(

Anonym sa...

Nä så känner inte jag, man måste väl få ventilera sig om både det mörka och ledsna som du skrev om, Anne. Tycker du skriver bra om allt, jag "måste" bara in och läsa din blogg flera gånger om dagen och det är väl ett bra betyg.=)
Gillar när du skriver om din träning, familj och upplevelser.
Fortsätt!!!
kram nettan i sumpan

Anonym sa...

Klart att jag inte menar att det alltid ska vara roliga inlägg som man skrattar åt eller att det alltid ska vara positiva inlägg. Så är ju inte det riktiga vardagliga livet som du skriver om.
Det går ju upp och ner som en berg och dalbana.
Å ja Anne jag vet de negativa "vibbarna" hör till din personlighet.
Men man kan öva sig i att tänka positivt. Och man mår så mycket bättre.
Jag menade inget illa med mitt tidigare inlägg. Utan gav bara en reflektion av vad jag tror.
Jag älskar din blogg, jag är mer eller mindre beroende av den. Går in och läser flera ggr per dag om jag har tid. Vem är det som kommenterar mest på den här bloggen ;))
Kan förresten hålla med dig om att bloggsvängen verkligen är märklig.
Fortsätt blogga!
Kramar
/Mia

Anne sa...

Mia, jag tog inte illa upp alls!
Jag har bara svårt för begreppet tänka positivt
jag ä rmer för att tänka adekvat.

Anonym sa...

Det jag gillar hos dig är att det du blandar högt och lågt, allvar och skoj.

Att du bjussar på din avundsjuka, eller visar nån grej eller nåt plagg du trånar efter samtidigt som du vågar sätta ord på det oerhört svåra och hemska.

Det är inte viktigt att alltid få skratta, däremot enklare att ta till sig när man kikar förbi lite snabbt. Märker jag att du skrivit något allvarligt eller sorgset så sparar jag det till ett tillfälla när jag "tillåter" mig själv att bli ledsen.

Fortsätt med andra ord som du gör, tycker jag.

// Jenny