21 oktober 2009

Veterinären


Vi var hos veterinären igår med Nelly.
Hon är ganska skruttig; kraftigt nedsatt syn och förmodligen funkar inte njurarna helt. Jag ska ta ett urinprov på henne och lämna in. Hon fick en penicillinkur men veterinären ville varken vaccinera eller ge antiinflamatoriska tabletter för lederna som hon har ont i ibland. Är det njursvikt av någon grad så kommer det att gå utför nu, snabbt eller långsamt vet man inte.

När vi gick därifrån växte en stor iskall klump i magen och så brast alltihop. Jag kunde inte sluta gråta, det gjorde och gör än idag, så ont ont ont inuti!!!
Nu förbereder jag mig på att inom en, inte alltför lång, tid få se henne bli sämre.
För att till slut lämna oss.
Min älskade tjej. Vilket fantastiskt liv vi har haft ihop i snart tretton år! Jag fokuserar på det just nu när jag tittar på alla fina bilder som jag tagit på henne.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Inte roligt. Kram till er!
/mickis

Dagmara sa...

Nej, usch vad hemskt.
Massor med kramar till er!

Bloggfröken sa...

Stackars du! Jag vet så väl hur ont det gör... Man älskar ju djuren, som den del i familjen de är.

Anonym sa...

Vad ledsamt. Jag lider med er.
Min familjshund hör inte längre dörrklockan så inga skall längre när det ringer på dörren,man får visas sig för henne så hon ser annars så märker hon inte att det kommer besök och det är så ledsamt det också.
kram till er.
nettan i sumpan

Anonym sa...

Jag lider med dig, fick avliva min hund förra julen bara 5 år gammal pga av sjukdom. Saknar fortfarande varje minut med honom.
Kram till er alla

Anne sa...

Nämen gud vad sorgligt!!!
Och så ung hund!
Nelly är ju nästan 13 år, så det är inte så konstigt...men ont kommer det att göra så in i helvete!!!

Görel sa...

Va jobbigt! Det svåra med att vara djurägare, att ha det ansvaret... Men också det finaste man kan göra för ett djur man älskar, att låta det slippa ha ont. Du kommer att veta den dag hon ber dig om att få slippa.
kram!