27 april 2010

Så tänker jag

Veeras väska står packad och fastknuten med ett badrocksskärp i dörrhandtaget.
På SAS hemsida står det "vi flyger som vanligt". Jag försöker låta bli att läsa mellan raderna : Vi flyger som vanligt för vi har inte råd med annat. Kommer det ett askmoln så duckar vi kvickt.

Ja, ni vet min flygrädsla.
Men jag affirmerar för fullt. Det ska bli så underbart härligt, mysigt och avkopplande att åka. Jag ska köpa mig en liten godispåse och en Family Living. Och så ska jag ha god musik i lurarna. Sen ska jag ta mig ett glas rött, eller två. Le och njuta. Se ut genom fönstret och sucka av välbehag över allt det vackra jag ser. Molnen. Och sen ska jag hjälpa Veera med sin tyska dator hon hittade i sophögen på vårstädningen. Alla uppgifter är på tyska, så spännande! Hon kommer snacka tyska innan engelska, är inte det cool? Så ska vi sitta där, med huvudena tätt ihop och räkna ein zwei drei, nånting...
Och så vidare.
o HUXFLUX ser vi Themsen och London Eye där nere. Och har kanske nummer 12 i landningsordning- eftersom det är så mycket trafik kring Heathrow...

Så tänker jag ikväll.

1 kommentar:

mia sa...

Bra där Anne!
Inte för att jag har någon aning om hur man ska göra för att bota flygrädsla.
Men med positiva tankar kommer man långt, det vet jag :D
Med den inställningen kommer flygningen att gå som en dans.
Kram