15 juni 2010

Kärleksgrubbel

Jag har klurat på en sak; så fort jag träffat kändisar som har en relation så verkar de så jävla kära, kloka,kunniga, ihopsmidade, omtänksamma, så jävla gullilulliga, förstående blablablbaa (ja, jag blir ofta avundsjuk när de tindrar med sina turturhistorier)
Samtidigt känner jag knappt ett enda icke dysfunktionellt par. Kan nog säga att de par jag känner till som funkar och är lyckliga och harmonska går att räkna på ena handens hälften av fingrar.

Och så byter kändisar partner ofta och nästan alltid utan ångest och sorg. De är aldrig ensamma mer än nån vecka, innan de hittar en ny stor kärlek som känns såååå rätt.
Bröllopsplaner och barn och husbygge kommer liksom inom två dygn.

Hur lyckas de övertyga så?
Är det bara bullshit och hymmel allting?

4 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Samma här! Jag känner inte ett ENDA icke dysfunktionellt par! Känner inte ett enda par där inte den ena är otrogen eller har varit heller för den delen...

Anne sa...

De flesta hänger ju ihop för ekonomins skull.
Man vänjer sig vid en viss standard och står ut med det mesta för att klänga sig kvar..
Väldigt få är ihop av ren kärlek.
och så gör man det självklart för barnens skull också- till varje pris

mia sa...

Vi är ett lyckligt par :)
Och inte hänger vi ihop pga ekonomi eller för barnen skull.
Nej vi bor ihop och är gifta för att vi älskar varandra.
I år firade vi 10 år :))
Och jag kan inte tänka mig att leva med någon annan.

Anne sa...

Ni är inräknade bland min halva ena hand...;)