14 juni 2010

tankar om kvällen

Jag sitter på mitt kontor med öppen dörr.
Utanför snusar två svettiga troll i stora sängen.
Klockan tickar, allting går framåt; andningen och tiden. Strömmar varmt framåt.
Mina tangenter hamrar, i baktakt med snusandet och klockan. Ticketitickar klicketiklickar.
Ögonlocken bränner tunga, slumrar till i nån mikrosekund. Längtar till Annika Bengtzons värld, under täcket. När kroppen får vara varm och tung och flyta ut.
Jag skriver på några texter. Försöker erövra några extra dagar till semestern.
Några extra tusenlappar att snabbt klicka över till Dubaikontot.
När jag tänker på Dubai pirrar det i hela kroppen. Jag känner nästan ökenhettan dallra till i rummet....
Men nu är nu och jag måste koncentrera mig, snart är det lov, snart kan dagarna få rinna framåt precis hur de vill.

Inga kommentarer: