19 juni 2010

Mulle Meck och det kungliga bröllopet- Och sen blev det krig!


Idag har vi varit i Mulle Mecklekparken i Järva.
Riktigt kul ställe för båda barnen, möjligen var Veera på gränsen för stor för de trånga utrymmena;) men de sprang och skojade och röjde i ett par timmar.
Sen kollade vi in på sunkloppisen brevid, och jag fick med mig en stor gammal ram för 12 spänn.

Sen hade mormor tokbråttom hem till den kungliga vigseln, så vi gasade hem och bänkadeoss i soffan. Tyvärr var rårepublikanen Mr T hemma och svor var femte minut åt vår idioti, att med skumpaglas sitta och glo på sån jävla skit.
Så stämningen blev pissig och mamma åkte hem.
Så jobbigt är det för Mr T det här. Han har lidit i månader för det här hemska bröllopet, som bekostas på våra surt förvärvade skattepengar (var det 14 kr per person eller nåt sånt?)
Han är så anti allt som har med kungligt, adligt, militärt att göra. Likaså alla idiottraditioner som mors dag, fars dag och alla jävla Gud och Jesusdagar däremellan.

Och sen försvann han.
Och jag höjde volymen på teven ännu ett snäpp!

WAR!

3 kommentarer:

mia sa...

Jag och Linette låg i soffan hela dagen, hela kvällen och tittade på det underbara vackra bröllopet.
Många gånger tårades ögonen.

Anne sa...

Min mamma och jag kollade bara på vigseln...sen när hon hade åkt sades många elaka fula hatord här hemma.

mia sa...

Hahaha..jo det kan jag tänka mig.
Men man måste väl få ha olika intressen.