18 juni 2010

Filmskörd

De här ska jag se i helgen. Om jag inte somnar vid nattningen, vill säga.

Vad knepigt det är att få (orka) se på film när man har småbarn!Jag känner inte att jag kan sätta mig ner och se en film när barnen är hemma. Man måste ju stå upp och serva hela tiden. Är det inte kläder som måste lyftas från golvet så är det trasiga leksaker som fastnar i strumpan eller delar av dammsugaren som spridits jämnt fördelat i alla rum.

Jag ska skriva en artikel om att våga gnälla över föräldrarollen. En riktig gnällartikel över allt man suckar och stönar och river sitt hår åt!

Skulle nån vilja läsa tro?

Hm, kanske.

4 kommentarer:

Vickan sa...

Jag skulle läsa!

m sa...

Fler saker man inte hinner/orkar:
läsa skönlitteratur
handla kläder till sig själv
ha sex

Anonym sa...

Jag skulle garanterat läsa!
/mickis

Anne sa...

Ska försöka sälja in det då, som ett riktigt antijobb;))

Ps M- sex ligger längst ner på min lista i alla fall. Film, böcker, mat, gå ut, shoppa, få massage, osv osv osv går före;)))