13 juli 2010

Nostalgitrip och kanske ny familjemedlem...


Min mamma tog mig på nostalgiroadtrip till Märsta idag. Vi flyttade, som många andra finnar, till Märsta i början av 70-talet. Vi bodde då Vallsta. Nästan varje dag på sommaren när vi var hemma så tog mamma mig på sin vita "Jopo" och cyklade till Steningebadet.
Idag var vi där och badade, åt glass och pekade ut gamla minnen. Mamma berättade att hon har ett tidningsurklipp på oss på stranden på 70-talet. Vi var med i nåt slags Hej där, tror jag.
Steningebadet är nostalgi för mig.

Meet Stefanie. Som kan bli vår nya familjemedlem. Henne mötte jag på stigen tillbaka till bilen. Steffie letade nytt hem och ikväll har vi sammanträde här hemma om saken;))
De var tre valpar kvar av åtta, en av dem var tik. Och hon klättrade upp i min famn och gav mig den goaste pussen...det var som om hon sa Får jag flytta hem till er?
Mmmm. Kanske...

Det finns fördelar med att ha fyllt frysen med påsar med jordgubbar. Jag har inget annat i frysen än bär...
Men rätt nice efter lunchen, till kaffet;)

1 kommentar:

Linda sa...

Oh vad mysigt med en liten hund...