5 januari 2011

Långa haranger om just ingenting, sorry folks

Det är fullt ös här och jag hinner inte ens blogga!
Idag har jag jobbat halvdag, sen har jag tränat, sen mätt blodtrycket på apoteket- en finfin tjänst för ynka 40 kr. Blev så väl omhändertagen av en mild dam, som ställde frågor om jobb och stress o allt det där man har...
Sen hoppade cykelkedjan och jag fick gå med träningsväskan plus paket som jag hämtade, på snömoddiga vägar upp till dagis för att hämta lilleman sen slirade vi ner till fritids och hämtade Veera, missade bussen med fem sekunder och kånkade 2 kilometer hem med lilleman på cykeln och storatjejen piggt (?????) travande brevid. Sen var det dags att laga mat, hota med utebliven efterrätt, läsa tre sidor i ännu en ljuvlig Åsa Larsson bok..sen skulle jag göra intervju men personen som jag skulle snacka med svarade inte i telefon.

Och nu står jag här helt slut, benen värker och ögonen bränner.
Ungarna ska vara lediga fem dagar nu och jag samlar kraft nånstansifrån
Helvetes jävla pissejul och klämdagar och studiedagar, HATAR!
När ska det bli ordning igen?
Är det sportlov nästa vecka också eller?
Och påsklov Och vårlov och försommarlov o sommarlov
Ungarna är ju mer lediga än går i skolan, för bövelen!!
Så det var den här dagen. Förpassad i arkivet.
Nya tag imorn.

Inga kommentarer: