10 mars 2011

Manikyr

Igår gjorde jag ett jobb om manikyr och testade en salong här i byn.
Det är alltid lika kul med manikyr när man inte har några naglar, när manikyristen (heter det så?) måste ta fram
förstoringsglaset för att hitta de små små naglarna.
Men, de här är ju...inte så farliga sa hon och letade efter den lilla lilla filen och den lilla lilla saxen så hon kunde klippa små små flikar av nagelband.
Jag är ju nagelbitare. Har några gånger försökt mig på att låta naglarna växa men alltid har jag känt mig irriterad av naglarna som jag gång på gång på gång pressat in i handflatan. De har aldrig känts som en naturlig del av mig. Antar att det är så med vanor och ovanor..
Nåväl jag fick mjuka fina händer med små små söta målade naglar, för visst kan man ha målade naglar (stumpar) absolut!

Inga kommentarer: