18 november 2008

Den nya fasen

Fasen efter sjukdomsperioden är värst.
När man ska komma igång med allting igen, jobb, träning. Bara att få upp farten till normalfart igen verkar helt omöjligt!

Idag skulle jag gå på bazar på föräldrar och barn, men nej jag orkade inte. Jag frös för mycket. När jag tittade ut såg jag bara svart intet.
Så jag bestämde mig för att komma igång med träningen igen, det var ju 14 dagar sen sist. Men nej, jag orkade inte cykla i motvind, i pissregn, orkade inte med att inte se var cykeln står. Och det kan väl inte vara hälsosamt att cykla i total mörker? För att inte tala om att träna med huvudvärk. Och trötthet. Och hosta. Och...
Så vad gör jag då?
Jo,en ugnspannkaka med mängder av grädde och sylt på!
Nu mår jag jättebra! Pigg och alert och redo för vad som helst!

NOT.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner precis igen mig