10 november 2008

Spyrapport del 3 och 4

Klockan är 21.48
Inga fler spyor sen imorse
Ingen feber
Ingen magont

Samtal med en väninna:

-Jag och min dotter brukar spy sju gånger under första dagen. I värsta fall spyr jag upp mot tio gånger. Men vanligast är sju gånger, säger hon.

-Vi spyr bara en gång, alla i familjen är likadana, En ordentlig blaffa eller fontän, sen är det över. Så här är det varje gång. Och det är väl så den här gången imorgon. Och om jag inte räknar helt fel så kommer min spya att komma i övermorgon och Veeras förmodligen redan imorgon, säger jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag och min dotter spyr minst 7 ggr och ibland upp emot 10 ggr innan "helvetet" är över.
Sen känns det som man verkligen vänt ut och in på sig själv.
Man vänjer sig aldrig vid magsjuka.
Men de senaste ggr som magsjukan kommit till vårat hus har jag knapprat vitpepparkorn. De ggr har jag klart mig! Undrar om det verkligen fungerar eller om det bara är psykologiskt?

Anonym sa...

Fy fasen!! Jag bävar för kräksjukan, jag har åkt på den varje år sedan max föddes, bläääh!!

Hur går det, är dekalerna framme hos dig?

Kram!!

Linda sa...

Jag sitter bara och väntar på att det blir min tur nu

Anne sa...

Japp dekalerna äro här, ska upp förhoppningsvis inom en vecka...