2 februari 2009

Mammas ord är lag, nästan

Just, det stämmer bra.
Jag har bestämt båda våra barns namn. Absolut inte mot Mr T: s vilja, men han har hållt med om att jag vet bäst.

När Veera låg i min mage och skvalpade hette hon Vincent, vi var helt säkra på att det var en pojke. När sen pojken kom, så hade vi namnet Vincent klart. Jag ville egentligen allra helst att han skulle heta Shanti, men där sa Mr T tvärnej. Åhnej, ett alldels för konstigt namn. Dessutom rimmar det på Fjanti.

Nu har vi Veera Vanessa Isolde och Vincent Hendrix Tobias.
Hahaa, Mr T fick nöja sig med tredjenamnet...Åhå, ett alldeles för VANLIGT namn tycker då jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe.. Min gubbe fick bestämma de 2 första barnens namn, jag fick bestämma andra.. Så för att det ska bli rättvist måste vi ju skaffa en till, eller hur??

Anonym sa...

Jag har inte fått bestämma namn på mina barn. Med det blev jättebra ändå =D

Anonym sa...

Jättefina namn!

Chrissan sa...

Fina namn.
Vi bestämde tillsammans, fast jag tog fram förslagen. Men maken sa inte emot.;)
Våra barn heter

Timea Chris (efter mig) Nike

Milian Nestori (efter barnens farbror som gick bort allt för tidigt) Viking