26 maj 2009

Jag är så trött på min osäkerhet

Jag vill gå en självförtroendekurs. Jag är så trött på att alltid vara så jävla osäker. Trött på att alltid ta åt mig när jag får kritik, bajstrött på att alltid försöka vara så jävla bra! Och ännu mer bajstrött på att slå ihjäl mig själv om jag brister nånstans!
Det är så många som felar lite omkring mig, men utan att be om ursäkt för sig själv eller bränna in IDIOT i huden.
Var finns såna kurser? Kanske kan jag göra ett jobb om det också. duktiga jag?

4 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

Ta åt sig av kritik är mänskligt. Man kan vara som en gås och låta allt rinna av sig utan att bli berörd och fts framåt med näsan i luften. Ibland måste man det, ibland funkar det, men mga ggr orkar man inte och det är inget fel i det. Bara humant och hur vanligt som helst. KRAM

Jenny sa...

Hej! Mitt bästa självförtroendehöjartips är: Var snäll mot dig själv. Du är värd lika mycket som alla andra, inte mer, inte mindre. I bland är du absolut värd mest i hela världen för någon. Jag har i grund och botten ett himla dåligt självförtroende men har insett att jag är lika bra som vem som helst annars. På att vara jag, och du är bäst på att vara du. Och det är ju det som är det fina. Alla är vi olika, men ändå lika. Kram på dig från mig.

Linda sa...

Å vad jag känner igen det där!! Ska du skriva om det nån gång så ring mig! jag har ständing ångest att jag inte är tillräckligt bra fastän jag presterar lika bra och bättre än många omkring mig. Vet PRECIS hur du känner. Och det suger!!

Päivi.K sa...

Säger bara Jana Söderberg. Helt fantastisk. Du kan ju börja med att läsa hennes blogg och läsa hennes bok? Kanske kan det vara ngt? Finns ngt för både hur man ska vara mot & till för barn och för vuxna, sig själv, för att stärka sin självkänsla.
Samma problem hos mig.... suck. Så försöker stärka min självkänsla så gott det går. lycka sej till! :)

http://www.viforaldrar.se/bloggar/jana-soderberg/
&
http://www.bokus.com/b/9789127088757.html?pt=search_result&search_term=Jana%20S%F6derberg