4 maj 2009

Läkarna hatar mig

Jag har varit hos tant doktor.
För att jag har järnbrist och tvångstankar. Kanske hör de ihop, kanske inte.
Men fan, att jag aldrig kan sluta fråga. Jag vill ha svar på allt.
Till exempel: Jag har bra järndepåer men ändå järnbrist
Förklara det kära doktor; varför finns det inget järn och lagret är fullt? det är väl bara kila ut till lagret och hämta?
Nehe, inte det. Men se, läkaren hade inte en aning! Hon visste inte vad hon skulle svara.
Okej, hon kanske vet, innerst inne, nånstansfinns det väl kunskap lagrad. MEN hon ville bli av med mig! De sista frågorna stog jag och ställde med dörren i ansiktet.
Det blir alltid så här. Jag kan inte acceptera läkarens svar, tacka, gå därifrån och lyda hennes order. Jag vill ha svar, varför varför varför? Men, men men!
Läkarna hatar mig. Jag måste till en annan kommun nästa gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

B12-brist?

http://www.netdoktor.se/hjart-karl/?_PageId=368

Anne sa...

nepp, B12 var bra.