29 juli 2009

Det blöder i magen nu!

Klockan är kvart i elva och jag har redan andra gradens magsår.
Det är teknikhelvetet som river upp de blödande igen!
Förutom att kabeln till baslådan för datorhögtalarna är i mosat skick så jag får jag nu ingen el till min My Book, externa hårddisken. VARFÖR??? Förklara snälla!!!
Och säg inte att allting är kört för jag har ALLA VÅRA TUSENTALS BILDER PÅ DEN FUCKIN JÄVLA DISKEN!
Jag mår illa nu. Frukostkaffet smyger sig uppåt i struparna, det smakar surt i gommen, jag har en iskall hård knut i magen. En panikknut ni vet!

Misstänker att det är 6 års huliganen som är skyldig. Försöker lirka med henne, för att hon ska avslöja nåt vredesutbrott där lilla hårddisken fått åka på flygtur. Men nej, inte ett ljud kommer över hennes förljugna stela läppar. För jag ser att hon ljuger. Och det gör mig galen! Men jag kämpar mot impulsen att bjuda henne på en värre åktur genom grannskapet. Så jag lirkar lite till. Och lite till. Sött och vänligt. Ingen fara gumman. Det gör inget. Men jag måste veta. Har du blivit arg på den lilla svarta boken som står intill skärmen? Va? Pluttis? Skruttis? Mammas lilla ljugpotta, haha, närå, skojar bara!

Jo, hon har råkat knuffa den med armbågen, för datorn var dum en dag. Min dotter har grava problem med att kontrollera sin ilska när det gäller datorer. ÖÖÖHHH???
Men en knuff så den trillar åt sidan på skrivbordet kan väl inte orsaka att det inte går att få el i skiten. Sladdarna var inte ens i!
Eller?

ELLEEEEERRRRR????

1 kommentar:

Linda sa...

Usch bara hatar när det tekoniska inte funkar. För här är det jag som är den mest tekniska i hushållet & då blir jag förbannad, skriker åt allt & alla & säger en massa fula ord..