2 mars 2010

Homeparty

Vi har just kommit hem från en Lingon o Blåbärvisning, två dörrar bort hos syrran. Man måste ju ställa upp för familjen liksom. Jag går på lingonvisning och syrran och familj är med i mina artiklar, så är det. Mycket bra lösning.

Synd bara att jag tog med mig barnen. De hade ätit upp varenda smula på kakfatet innan snöstövlarna var av helt. Hade slickat fatet om jag inte hökat med onda ögat hela tiden. Och Vinnie hittade en keps och ett par jeans som han ska ha. Han försökte med snattarknepet; kom vi går nu, jättefort när han hade kläderna på sig. Stackarn förstod ju inte att man inte fick ta med sig, utan manmåste skriva på ett papper det man ska ha. Veera körde mer nyanserat:

jag vill ha linnet, trosorna, nattlinnet, tunikan, jeansen. Och så några handdukar.

Jo men visst- jag har 28 kr på kontot.

Det lyssnade hon knappast på. Hon har ju sina femtioöringar i nån strumpa på rummet.

Lingon o Blåbär är fint, superfin kvalité och en hel del bra basplagg. Men näe, det är ju så tråkigt. Svårt att få barn att bli engagerade i röda och blå polotröjor med en matchande strumpbyxa. Var fan är monstret liksom? Ben 10?

Jo men jeansen och kepsen tar vi, de var coola på lilleman.

så har man varit med om den andra första gången nånsin-grejen i livet: homeparty! Ohyeah vilken fest!

Inga kommentarer: