11 mars 2010

Passbilder


varför blir man alltid så grotesk på passbilder?
Det spelar ingen roll om man skulle få ta om 500 gånger, man ser alltid ut som man sitter med en filékniv uppkörd i krysset.
När jag var ung var det en av våra hobbies att åka till T centralen och ta fyllebilder i en hytt.
Då kostade 4 svartvita bilder 15 kronor.
Idag kostar de 70.
man inser att det gått en tid sen dess
Nu ska jag in till Finska ambassaden och påbörja arbetet för ett nytt pass!
Det betyder att jag är på gång...

3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

De är lite sena med teknik i Finland va ;-) På svenska pass så är det allt i ett vet du, fotot tas på plats, du får se resultatet, du signerar och så är det klart!

Anne sa...

jo, så var det på finska ambassaden,kamera o alltsupermodernt! men jag har inte fixat pass på tio år så jg minns inget

Suzan sa...

himla snygg e du ju.. du ska se mitt, ser HEMSKT UT!