27 november 2010

Gårkvällen

Jag var ute med en gammal kär klasskompis från gymnasiet igårkväll.
Han började med:
Okej, berätta, vad har du gjort sen 1990?

Öhhhhh!
Minnet sviker ju titt som tätt men på nåt sätt lyckades jag lotsa oss igenom tjugo år från Östra Real, via London, Roma, Vetlanda, Nynäshamn, Väsby till Vallentuna och radhuslivet i en snödriva.
Det är nyttigt att gå igenom livet så där- plötsligt ser man saker man inte tänkt på tidigare, samband och sammanhang, val och vägskäl...
Plötsligt inser man varför man gjorde si eller så, varför man åkte dit och hit och varför man gör det än.
Det var fantastiskt roligt att träffa honom igen. Han var en av de få jag tyckte om i vår tråkiga klass med noll sammanhållning. Jag är så glad att vi hittat tillbaka igen och vi hade så mycket att prata om. Vi skrattade, skämdes, flamsade, förfärades...och vi bestämde att vi måste göra om det här snart och fortsätta berätta.
Jag dansade fram på gatan när jag skulle hem.
Full av nya idéer, pepp, uppmuntran, spännande idéer- och förhoppningsvis en nygammal god vän!

Inga kommentarer: