8 januari 2011

Vi mötte Bolt

Vi har varit på husdjursmässan i Kista och jag tror ni ser höjdpunkten på den här bilden

"Bolt-hunden" är en vit herdehund, får ej kallas schäfer då den är för låg och för-vit.
Men vi föll pladask för den här sötnosen på 5 månader (len som siden i pälsen) och tror vi ska kolla runt lite om det finns några uppfödare med valpar på gång...
Det här ska vara en fin familjehund, ännu bättre än standardschäfern...

Mässan övrigt var förvånansvärt lam; kommerssen med leksaker, tivoligodis och heliumballonger var större än husdjursfaktorn. Visst fanns det hästar, kossor, lamm, getter, ormar, fiskar, hundar, katter och kaniner, men DJURkänslan hamnade i skuggan av kommersen.
Kanske är jag gammeldags o trist men fan, Aloe Vera kärringarna stod där och försökte kränga sina fantastiska krämer för 300 spänn tuben. Ingen köpte vågar jag påstå.... jag tiggde till mig lite prover och lovade att mejla och berätta hur de kändes, hahaa! HAHA! Det är SEKTVARNING på Aloetanterna, varning, varning. de nästlar sig in överallt!!!
För att inte tala om de där smyckena med glansiga svarta stenar . ni vet som säljs på varenda humbugsmässa i landet...
Men Bolt fick våra hjärtan att brinna.
Och längta efter en fyrbent vän ännu starkare.
Åh vad jag önskar att Nelly hade varit med oss!

PS. Ansiktsmålningen kostade 80 spänn!!! Hutlöst, på en barnmässa! Inte en unge stod i kö eller satt i stolen, ha! Ruttet.

Nu sjunger vi opera och Farbror T skriker KÄÄÄFTEEEEN från botten av sin sletna soffa.

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Vet nåt som var ännu hutlösare! Var i Globen häromdagen för att se Disney on Ice (ingen hit tyckte vi vuxna, kändes B:ig) och där tog de 90(!!!!!)kronor för en bytta popcorn1 Man fick de då visserligen i en plasthink med Disney-tryck, typ en vanlig plasthink som man har på stranden, en sån som spricker direkt.. Hutlöst! Popcorn är ju typ gratis att tllverka! Ha en trevlig kväll!

mia sa...

Ja Sanslöst!