11 november 2008

Micke i Gamla Stan



Gamla stan by rain. Ungefär en minut efter att jag gick in i Micke Persbrandt.
Hans doft låg all over me, den isblå blicken och jag tappade fotfästet där, på kullerstenarna. Jag lommade vidare som en skamsen hund, dygnsur i luggen och med Rudolfnäsa.
Mr T var den första jag ringde.

-Du får skicka hit en bärgare.
-Öh?
-Jag ligger avsvimmad. Jag har just krockat med Micke PÄÄÄÄRSBRAAAAANNNTTT!
-Åh fan
-Åh, vad han är stor. Lång och stor, åh.ÅÅH GUUD!
- Ge honom ditt visitkort nu då, kom igen, kom igen, KOM IGEN. Det fixar du. KOM IGEN!Det vågar du. KOM IGEN. Gå efter nu då!
-Äsch, vi ses sen.
Inte tordes jag inte.

6 kommentarer:

Bubbel i vardagen sa...

Vad är det gör lyxsmåbarnsmammaliv du lever? gamla stan kvart över tio en tisdagkväll... imponerad.

Anne sa...

Hahaa, jo visserligen lever jag ett grymt lyxliv, MEN bilden är inte tagen då utan på eftermiddagen!
den är utlagd kvart över tio!

... sa...

OMG OMG!
Micke Persbrandt! Får jag komma upp och sniffa på dig? *skrattar*
Fan...den som ändå fick krocka med honom!

Linda Unnhem sa...

Jag berättade för en kollega om din upplevelse idag. Vi var helt överens om att det vara en klockren "nära livet upplevelse". Fatta. Persbrandt! Jag hade nog eventuellt sovit med ytterjackan på ett par veckor.

Hudterapeut sa...

Åh, lucky you!

Anonym sa...

Du skulle ha lämnat visitkortet!