25 januari 2009

Passion

Passion eller trygghet?
Kan man ha både och ?
Jag skriver ett jobb just nu om passion. Min expert säger att passionen har en livslängd på 3 månader! Sen gäller det att odla kärlek som består...
Men ska man då leva utan passion? Eller vad byter man passionen till, förutom kärlek, trygghet och vardag?

Jag tror passionslängden är längre än tre månader, kanske ett par år i bästa fall.
Vad tror ni?
Och vad väljer ni; passion eller trygghet?
Och om ni har både och- how the hell gör ni?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Väljer tryggheten men måste säga att jag saknar passionen efter 14 år... men men man kan inte få allt :)

Anonym sa...

För mig var det passion i över ett år, vad det var för honom är jag fortfarande inte klar över. Men nu är det över.
*snyft*

Ting sa...

Men tror du inte att man kan få passionen att flamma upp flera ggr i ett förhållande?

Det tror jag.
Eller jag vet.

Anonym sa...

Jag tror som Ting att passionen kommer och går.

Anonym sa...

Efter snart 10 år tillsammans lever passionen i vårat förhållande.
Men visst finns det saker man kan bli "galen" över...och visst har vi haft våra svackor.
Precis som Ting sa,
passionen kan flamma upp fler ggr i ett förhållande.
Hur gör man då?
Jaaa, det gäller att inte ta varandra för givet. Att se varandra. Överraskningar, mycket närhet och kel som inte ska avslutas med sex jämt. Kan vara otroligt upphetsande att "gå som katten kring het gröt" i flera dagar...om ni förstår vad jag menar.
Ge och visa uppskattning. Glöm inte alla ömhets och kärleksförklaringar som du ofta gav i början när det "stormade" som mest...det tål att upprepas.
Man måste jobba för att glöden i passionen ska vara.
Jag älskar min man otroligt mycket.
Han är mitt allt.