20 februari 2009

Jeans, varje vår samma ångest

Varje vår får jag jeansångesten. Den väller över mig och pressar ut luften ur hela kroppen.
jag vill ha nya jeans. NU. De ska bara finnas HÄR, JUST NU.
För jag hatar att prova jeans. För det finns inga som passar mig. Jag har aldrig varit helt nöjd med ett par jeans.

Dessa finns just nu i min garderob:

Mörkblå Fornarina, några år på nacken, låg midja rätt raka, helt okej
Mörkmörkblå Only, stretchiga och med hög midja, bootcut
Ljusa, ganska stora och vida Fornarina, några år gamla, för stora
Mörkblå MQ nånting, tunna somriga, snygga, rätt vida, ett år gamla nånting
Ännu ett par MQ nånting, halvhög midja, skitfula, användes när jag hade mycket mer magfläsk efter kejsarsnittet, ser förjääävliga ut. ska ut på tradera
Knälånga jeans från Twist and Tango, mina favoriter men jävligt kalla på vintern

Nu vill jag ha baggy jeans, för jag kan inte ha tajta korvskinnsjeans. Men de får inte kosta tusen spänn. Och inte tappa formen. En nästan omöjlig kombination. eller?

Vad har ni för jeans i garderoben?

PS En säljare på MQ sa en gång att jag inte har jeanskropp. det var fem år sen, jag är knäckt än idag!

10 kommentarer:

Sindarin sa...

Hmm svår fråga du... personligen tycker jag inet ens att blå jeans är snygga så jag är helt fel person att tycka till =)

Madde (maddepladder) sa...

Vilken duktig säljare!

Not...

Själv har jag två par Leejeans och två par som är köpta på New Yorker (vet inte vad märket heter).

Kan tilläggas att det bara är ett par av jeansen som jag trivs i och ett par till som duger. Dom andra två sätter jag på mig flera gånger i veckan och sliter av mig dom lika snabbt.

Själv har jag "ploblemet" att jag gått ned i vikt i ett rasande tempo så även fast två av jeansen inte ens är ett år gamla så är dom alla för stora. Har velat köpa nya minst tre gånger sen jag köpte de senaste men eftersom det verkar som jag bara fortsätter att rasa i vikt så har jag hållt i plånboken...

Madde (maddepladder) sa...

Ehhh... "pRoblemet"

Hehe

Amanda sa...

GAP!

Anne sa...

Nu har jag beställt två par jeans från Josefssons
Ett par Esprit och ett par ELLOS.
Ska bli spännande!

Pris: 520 kr

Anonym sa...

Vero moda har annars lite olika baggy modeller har jag sett. Verkar mycket bekvämare med såna jeans tycker jag.

/Jenny

Anonym sa...

Jag vill också ha sköna baggy jeans, som inte kostar 1000 spänn och som inte tappar formen! Har letat med ljus och lykta hur länge som helst. Vart hittar man dem tro?

Anonym sa...

Nudie. Dyra. Går sönder på knäna, men ack så sköna så länge det varar.

Anonym sa...

Gå in på www.se.only.com

Finns en del sköna modeller där. De brukar ha helt ok kvalite på sina grejer.

Anne sa...

jag har förstått att det är Only som gäller.
Hittade förresten ännu ett par Only här hemma, svartgrå mycket snygga. Tjta dock, så svärmor får lappa...