20 februari 2009

Kakspektaklet


Det var modersmålens dag i går. Barn och vuxna från olika länder skulle samlas på biblan. Läste på lappen att det skulle bjudas på kakor från olika länder. Speciellt det la jag på minnet.
Det var ju bra tänkte vi och skippade middagen.

Det hade 350 andra också gjort. Så när startsignalen för storma kakbordet nu gick så var vi på första parkett. Det var som att vara på en rockkonsert; Vincent blev nertrampad och jag ramlade omkull. Så hungriga var de, stackars hemspråksfirarna.
Efter fem minuter såg kakbordet ut som ett slagfält. Häpnadsväckande!
Jag smakade på några sorter men de finska pinnarna var bäst. Förstås.
Det här var en mycket intressant upplevelse, ser fram emot nästa år! Då ska jag också göra som Veera, fylla muggar med kakor för då slipper man ju gå tillbaka till bordet hela tiden för påfyllning.

Nu väntar vi på diverse magåtkommor. Är det inom 24 timmar man börjar vomera om man fått nåt?

9 kommentarer:

Anonym sa...

gud himmelriket...där ska jag vara med nästa år :D

Singeltjejen sa...

haha, vad roligt! stormning av kakbuffé. kanske man skulle gå på sådant oftare. =P

Anonym sa...

Men - finska pinnar finns ju inte i Finland! Borde inte finland representeras av Dallaspulla eller Fanipala?

Anne sa...

DALLASPULLA, vad är det för PORR?

steffanie sa...

Dallaspulla???!!! Vad är det???

TaiNa sa...

Nej, dallapulla är ju amerikans! Men dom pinnar, dom är ingen finsk. Mmm.. Kanske de skulle ha varit korvapuusti? :-)

Anne sa...

nämen nu börjar dte bli förvirrat här, pullor och pinnar. Vaffa-han???
MÄMMI skulle det ju ha varit där, en stor svart diarréklutt mitt på bordet. Med grädde till.

Anonym sa...

Ha ha nej men dallaspulla (= men dallasbullar!! har dessvärre inget med svenskt pulla att göra...) är ju skitgott, som en bulle med en massa smörgojs i mitten. Kolla: http://www.fazergroup.com/templates/Fazer_ProductInfo.aspx?id=68322&epslanguage=FI

och jag tror nog inte att de har ett jota med usa att göra...

Mämmi är ju så groteskt att det är faschinerande...

TaiNa sa...

Vet du den histori, när nån Amerikas president var i Finland och skickat meddelanden hemma när han sa finnar äta MÄMMI: "Måste hjälpa. Är jätte fattig land. Äter samma gröt två gånger."

Hohoo :)