26 mars 2009

Jobbjobbjobbjobbjobbjobbjobb

Det funkar illa att jag vara frilans och fuckin sjuk.
Hela tiden försöker jag samla kraft och ta mig upp till datorn och kolla mejlen, kolla om det finns nåt jag kan göra, för att inte förlora allt för mycket tid, trots att jag skakar och det värker i hela kroppen.
För jag måste dra jobben vidare. För jag har deadlines. Jag behöver lön om fyra veckor igen. Annars är det kört.
Finns ingen tid att slappa, oavsett vilken sjukdom som lägrar min kropp.
Men nu, nu tänker jag lägga mig ner och se en film.
Alltid nåt på vilovägen.
Kära vänner, det HÄR är en av de stora nackdelarna med att frilansa och leva totalt utan buffert!
Och inte fan KÄKAR jag mindre trots att jag har spysjukan. Neheedå, inte ens där kan man spara in lite!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä aldrig kul att behöva jobba när man är sjuk. Du kan ju inte välja heller. Men tyvärr så går allt fler till jobbet sjuk även om dom har en valmöjlighet.
Jag själv är en av dom, å vem tackar en för det??? Men likförbannat går man dit ändå, märkunderligt.....men jag får så otroligt dåligt samvete om jag är hemma.
Mia