5 april 2011

Sorgliga siffror om unga kvinnor och sex.

Nej, det är inte alls förvånande, bara så jävla sorgligt.
När jag minns tillbaka till min ungdom med bristande självkänsla, okunskap och den ständiga viljan att försöka behaga de snygga, ivriga, populära killarna, ser jag hundra procent verklighet i de här siffrorna.
Inte visste jag vad som var vad; var jag kåt? Kär? Nyfiken? Ville jag bara verka sexig och cool? Ville jag försöka köpa mig till ett seriöst förhållande genom sex? Eller skrek jag bara SNÄLLA, SE MIG! Gör du det så får du göra vad du vill med mig.
Jag kan ärligt säga att jag säkert inte var kåt, så där på riktigt när kropp och själ hänger med i samma takt, speciellt många gånger. Sorry snubbs!
Det där med sex verkade ju spännande ändå. Och killen var ju sååååå snygg. Kanske, kanske skulle han vilja träffa mig igen om han fick ligga med mig.
Handen på hjärtat (mitt favorituttryck har jag märkt) hur många gånger var man REDO mentalt och fysiskt för ett samlag. Hm, tre gånger av tio? Två gånger...
Idag blir jag ledsen när jag tänker tillbaka, och när jag läser om de här tjejerna. Jag önskar jag kunde ta tillbaka, ja ganska många tillfällen. Tvätta mig ren, sopa undan spåren, bli hel igen.
Det här med självkänsla, att inse sitt värde, att träna upp sitt självförtroende, att duga som man är- finns de ämnena på skolorna? Om inte så kunde man ju kasta bort många många andra ämnen, för att ge plats åt något man behöver i hela sitt liv- för att känna Fan vad jag är bra. Nej, tack. Jag behöver inte din penis och fumliga händer, för jag är så jävla snygg och cool och bra ändå!

3 kommentarer:

Ms Spider sa...

Och ändå fortsätter vi med det beteendet, både kvinnor och män, också senare i livet - i alla fall i viss mån. Vad gick snett, liksom?

Anne sa...

jag tror det handlar om osäkerhet, på många plan. Att man inte litar till sin röst utan sneglar på andra. som sneglar på andra, som sneglar på andra....

Anna Clara sa...

Bra inlägg. Hög igenkänningsfaktor. Faktiskt ett rejält problem och ja, jag tycker typ "livskunskap" fast med ett bättre ord för't kunde finnas i skolan. Så tjejer kan peppa tjejer och att tycka att någon är ssssnyyygg är inte samma sak som att man måste ligga med personen. För så kablas budskapet ut, veckotidningnar, sex n city klichéer. Och jag upplevde att tjejer pressar varandra också att man bör och ska vara tillgänglig. Om man säger nej jag vill inte ha en kille bara för att, tycker folk i gemen (nu menar jag ungt folk) att man är konstig. Och konstig är ju typ en dödssynd.