16 juni 2009

Pang in i bollen


Dagens spejs på Yasuragi var färgterapibollen jag kikade in i. Jag fick en stav i handen som jag själv kunde styra färgerna med, från infraröd till ultraviolett, tror jag det var. Riktigt häftigt. Man vet inte vart man ska fixera blicken, jag märkte att jag satt och spärrade upp ögonen helt vilt för att hitta nån punkt att fästa ögonen på!
På bilden ser jag dock ut som en cirkussäl med boll på nosen.


Meet Tage. Han gav mig bambumassage med het olja och heta bambupinnar.
Behandlingen var lite ojämn, väldigt bra på ryggen och nacken, mindre bra på armar och skenben där det mest kittlade när han drog. Det ultimata vore en kombination av massage med händerna och sen pinnarna just på ryggen där de kom till sin rätt. Behandlingen var 50 minuter och borde förlängas till 75 och det sa jag till honom också. Alla åsikter skulle läggas på minnet meddelade han. Han var från Tornedalen och pratade en konstigt språk som jag inte alltid greppade. Hoppas jag hummade på rätt ställe nån gång i alla fall...
Den här behandlingen är bra mot celluliter och annat fläsk. Tage fick massera min degmage också, något som är ytterst ovanligt berättade han. Att han får göra alltså.

De var det.
I sommar åker vi tillbaka på Yasuragi Kids. Nån som ska dit, eller har varit?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Läste om dina sjuka barn. Tycker att vi håller oss mycket friskare sedan vi infört en daglig dos hälsofil. Vi blandar naturell med smaksatt (jordgubb+smultron 3,5%). Dessutom äter vi omega 3 varje dag. Naturligt fett tror jag är jätteviktigt att vi får i oss, behövs för många processer i kroppen (smör, bregott i stället för kemikalisk smörja). Hoppas att det snart blir en vändning för er.
Mvh.
Ingela