25 november 2009

Rädd

Snart midnatt.
Två sjuka barn som badar i svett på kuddarna.
Jag vakar över dem som hökarnas hök. Capo di tutti HÖK liksom.
Orolig.
Fan, jag mår skit när barnen är sjuka.
Rädd. Ja, fråga Mr T om mina vansinnesutbrott jag kan få när rädslan tar över!
Natten. Jag vill mota bort natten. Natt och sjuka barn är lika med magknip och skräck.
Är det svinis de har nu, mitt emellan två vaccinsprutor? Vinnie skulle tagit sin andra igår, men det gick ju inte. Veera ska ta sin nästa vecka.
Har de fått svinis nu?
Kommer det att gå "obarmhärtigt fort"? Tidningscitat limmade i min hjärna, och sen- upplysta av den starkaste spotten.
Kommer de att bli värre på bara en timme?
Sluta att andas?
Bli blå runt munnen? Hur var det nu igen, hur vet man att man blivit sämre? Måste kolla den listan igen.
Näe, det är inte roligt det här. Imorgon tar jag dem till doktorn.
Och please, bespara mig era spydiga kommentarer och frågor om vad som är fel på mig osv.

2 kommentarer:

Ms Spider sa...

KRAM! Det är väl klart att man blir orolig när barnen är sjuka, speciellt med feber! Fuktiga handukar lindrar. Men inte på kroppen, i pannan.

Anonym sa...

Hoppas de mår bättre idag!

Kram på er.

// Jenny