26 november 2009

Troligen svininfluensa

Så har vi varit hos doktorn.
Sänka och halsprov visar inget så det är troligen svininfluensan! (det är den dominerande just nu och här i Vallentuna har flera svinisbarn haft det här extrema halsontet som Vincent har, han gråter när han sväljer och säger att han har en kärna i halsen, gullegubben)
Men säker kan man ju inte vara eftersom de inte tar några tester.
Så frågetecknet är lika stort idag som igår, bara oron har ökat och magknipen är starkare.
Så det är bara att avvakta.
Har ni hört den förut?

7 kommentarer:

Marie sa...

Det var inget lugnade besked.
Jag var till läkaren med min son igår och han har tydliga influensasymptom. Till mig sa dom att han inte har svininfluensan eftersom han är vaccinerad med en dos sedan en tid tillbaka. Det är en annan sort influensa istället. Men man tog inga influensaprover.
Krya på honom!

Anne sa...

men det är samma här; barnen har tagit första sprutan för 2 resp 3 veckor sen. Men en spruta är bara halvt skydd!

Marie sa...

Aj då. Det visste jag inte.

Anonym sa...

Halvt skydd är ju bättre än inget skydd. Vilket måste betyda att man bara blir hälften så sjuk om man nu blir drabbad av nöff nöff ;))
/Mia

Anne sa...

Mia ska alltid tjolahoppsansaaaa;)))

Anonym sa...

Ja jag har lärt mig den låååånga hårda vägen, att med positivt tänkande kommer man långt.
:D
/Mia

Anne sa...

och jag tror mer på adekvat tänkande.
Däremot har jag alltid visualiserat mina framträdanden (när jag sjöng och uppträdde) och numera mina intervjuer jag ska göra (med alla härliga boys förstås...)
Tänka positivt har man i sin person, tror jag. Det är svårt att bara göra, så där.