2 december 2009

Ticktacktimmen

Ja, jag sitter här än. Fast nu på soffan med en glödhet laptop (Veera har spelat och skrivit lite mattedokument med massa tal;

Det här är min favorittid, när alla sover.
Bara klockticken hörs och surret från datorn, som ibland vevar igång fläkten så det låter som precis innan planet börjar rulla på flygplatsen, usch usch!

Under min ensamma timma har jag;
Varit ute med hunden
Hängt upp en maskin tvätt
Röjt undan bordet så man ser det igen
Klämmt hundratals pormaskar på näsan /nu ömmar det kan tilläggas...

Och nu sitter jag här och njuter av stillheten.
Planerar lite julpynt till vardagsrummet, Vi har ingenting här än.
Ska nog köpa en stor stjärna och hänga i fönstret. Och så nån julduk på soffbordet, Inte för att det kommer att få ligga kvar i fem minuter. Vinnie gillar att bädda golvet; allt som är mjukt, fluffigt eller fladdrigt av nåt slag hamnar genast på golvet

Blahablahablahaa
Imorgon ska jag på årets enda julbord,
jag reser med ekande mage som alltid.
Dags att läsa en stund och sen sova
God natt söta

Inga kommentarer: