15 februari 2010

Byggargubbar

Köksprojektet har nu gått in i finlir och detaljer. Det betyder att Mr T inte tjänstgör längre. För han har NOLL känsla för finlir och detaljer.
Så idag kom två byggubbar in genom dörren, två stycken som det sig bör. Först den STORA, bossen och strax bakom, den lille slaven med måttstocken.

Jag orkar inte gå in på detaljer men det fattas 3 cm på bänkskivan.
Det är ett av problemen byggubbrna anlitats att fixa. Och så ska det kaklas i babyblott. Min bästa detalj som jag ser fram emotmycket.

Så lillemannen mätte väggar och stomannen mullrade order.
Och så lite pill och tryck här och var. Litet konstaterande om att lådan vi bor i rör på sig och att det är snett överallt. Ingen nyhet muttrade jag och berättade om att hur väggarna spricker en efter en och att det alltid skylls på Mr T och så vidare.

Nu sitter de där ute i sin lilla bil och skrattar harmynt. Och räknar på miniräknaren vad kalaset ska kosta. Men se nu skiter jag i kostnaden, den blir ju ändå alltid hög när man fixar kök.
Nu ska jag åka och köpa kakel och sätta mig o vänta på gubbarna.
Nu ska det sista fixas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sådärja! Det krävs en kvinna till det sista finliret!! kram syrran