7 april 2010

Min lunchdate


Idag har jag frossat av Hotel Clarions härliga lunchbuffé tillsammans med Michael Alonzo.
Han som skrev den gripande boken Ge aldrig upp.
Vi hade en mycket trevlig lunch med sill, lax, musslor och räkor. Vi garvade åt att vi båda bara äter av förrätten och efterrätten. Sen gnällde vi för kyparen för att det inte fanns nån chokladmousse, utan bara några fåniga småkakor och löscolor till kaffet!
Och så tjuvlyssnade jag när Michaels babbo ringde och de tjattrade lite italienska.
Två timmar flöt iväg alldeles för fort!
Sen när jag skulle hemåt gick mina fötter in i Ringens köpcentrum- och där mötte jag en härlig kompis från forna tider. En kille som jag, utan att ha träffat honon en enda gång, åkte med på två veckors semester till Portugal! Åh, det är så häftigt med dessa möten- när man tänkt gå förbi en dörr, men sen går tillbaka och går igenom den!!!!
Hahaaa, ännu en svunnen ande att adda på Fejan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Chokladmousse borde vara lagstadgad på alla restauranger värda namnet!! ;)
/mickis