22 mars 2011

Anti Age hit och Anti Age dit

Jag ser nästan aldrig på teve, om det inte är Melodifestivalen eller nåt där nån av mina gamla älskare och flammor medverkar. Inga namn nämda..
Men häromdagen råkade jag se på teve en stund när båda barnen försvann in på fest hos grannen. Då såg jag en reklam om ANTI AGE tandkräm. Och även om orden ANTI AGE har en sån ful och frånstötande klang (Emma Wiklunds produkter heter i stället mycket mer smakfulla AGELESS) och även om jag aldrgi någonsin påverkas så av reklam att jag springer och köper en produkt- så gjorde jag just det häromdagen.
Jag föll för ANTI AGE tandkrämen från Pepsodent. Varför? Jo, för att den SÄGS hindra tandköttet från att vandra uppåt, vilket det har gjort på mig vid en tand. PANIK.
Så höll jag tuben i min hand (pris 33 kr) så kändes den lite extra fin, lite extra lyxig, lite mer lovande...
Och den smakar till och med gott, den är härligt grön och den skummar inte ner hela badrummet som många andra tandkräm gör.
Jag är nöjd.
Mycket nöjd.
Nu ska tandköttet också behandlas mot ÅLDRANDE. uschhh

Inga kommentarer: