5 mars 2011

Planer

Jag är helt slut, redan. Vi har varit på 8 års kalas i Nacka där ljudvolymen stadigt steg långt över det tillåtna. kan man tycka.
Nu står jag här och hämtar andan och funderar på om vi har allt till morgondagens kalas för Veera. Hon fyller 8 på måndag och imorgon kör vi både barnkalas och vuxenkalas. Galet, sa någon. Inte så smart, sa en annan.
Men vaffan, jag vill ha det överstökat. För på måndagmorgon ska vi ju fira Veera på riktigt.
Vi har handlat allt på ÖB. Jag älskar ÖB. Där är det kul att låta ungarna (nästan) ta vad de vill ha i korgarna
Där kostar två proppfulla kassar kalasgrejer och godis inte ens 400. Mycket bra.
Nu har Veera själv gjort i ordning godispåsarna och vi går in i lokalen här i området redan idag och stället i ordning för discokalas. Jag ska han min rosa peruk, jajamensan.
Nej, dags att börja städa och ladda inför andra chansen.
jag måste säga också att Melodifestivalen är veckans höjdpunkt. Levande ljus, popcorn och lite rött...det är mys det...
Jag tror faktiskt det är tack vare Melodifestivalen som jag inte tagit livet av mig i istidens anda.

Inga kommentarer: