24 juni 2009

Besöket

Jag fick besök idag av en kompis från vilda tiden.
Hon var en av mina bästa kompisar på somrarna när vi var i Finland.
Jag minns inte när jag träffade henne senast, kanske tio, femton år sen...
Men det var som igår, när hon plötsligt stod här utanför dörren med en liten tjej i famnen.
Lustigt det där med vissa människor man möter otroligt sällan, men där avståndet aldrig gör några spår. Man bara tar upp snacket och tar vid där kommat skrevs då.
Så det blev glass och jordbgubbar i trädgården- och en massa prat om vilda tiden. Det var roligt.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Så e det med vissa relationer

Ni hade det säkert ihanaa täällä suomessa!

Linda sa...

Såna kompisar är helt priceless!

Madlar sa...

Tog kontakt men studiekompis som jag inte träffat på 17 år, var ganska nervös men...åh, vad rätt det kändes när vi möttes. Tiden har ingen betydelse:)

Anne-Lie sa...

Det är ju precis så det är ibland med vissa människor, och såna möten kan man glädjas åt i flera dagar! Sen har man kontakter med människor på jobbet man ser varje dag och som man inte har en aning om vad man ska säga om man råkar bli ensamma i två minuter....

Anonym sa...

Visst är det underbart med sådana vänner.
/Mia