27 december 2010

Lunka på

Dagarna lunkar på här på landet. Vi vandrar mellan datorn, soffan och matbordet. Äter och fikar och äter igen. Jag tog en rejäl promenad med stavarna och fick lite motion, mitt i frossandet;)
Idag åkte vi in till Tidaholm igen, för att se om det fanns några människor. Idag såg jag minst tio personer som vandrade på gågatan med påsar i händerna, förmodligen nåt från rean.
Jag hittade bara ett par vantar i sportaffären, jag tappade nämligen bort två par i förra veckan.
Nu sitter jag i ett os av hemmagjort godis. Barnen är i baktagen på undervåningen och är fullt sysselsatta med tanke på att det är knäpptyst.
När vi lekte kurragömma kunde jag inte gömma mig nånstans, jag fick inte plats. Spinningcykeln ska manglas mycket mer under nästa år. Jag får skaffa fittdyna i värsta fall!
Som vanligt har de här fem dagarna gått alldeles för fort. Och det hjälper inte att inte göra nånting alls, tiden rinner undan ändå som ni vet. Imorgon kväll är vi hemma igen, bland tvätthögar, matlagning och stress.
God fortsättning!

Inga kommentarer: